Logo parteneri   |   Despre noi   |   Membri   |   Regulament   |   Copyrights   |   Contact
CAUTARE
LIKE US
online
Asociatia TuristMania
Cabane si Refugii
Cluburi montane
Salvamont Romania

Pregatirea mentala in ziua competitiei

Postat de: moderator, ultima actualizare: 19 Noiembrie 2018

Pregatirea mentala este foarte importanta si in acelasi timp si grea. Pentru ca un concurs e mai mult decat un antrenament, e o proba cu tine insuti in primul rand si apoi o competitie cu ceilalti. Asadar, cum te pregatesti?

Poti simula momentele dinaintea competitiei odata cu alergarea lunga din fiecare weekend. Poti pretinde ca alergarea lunga este chiar proba de maraton. Asta inseamna ca in seara dinainte sa simulezi cum se va derula totul, inclusiv ce fel de cina vei lua si care va fi programul de somn.

Pregateste-te mental vizualizand traseul, de la start pana la sosire, imaginandu-ti pasii si ritmul de alergare, stabilind kilometrii pe care ii vei face in dimineata urmatoare. Ar fi bine sa te trezesti la aceiasi ora la care o vei face in ziua concursului si sa incepi antrenamentul mai lung la ora startului, sa mananci acelasi mic dejun, sa te imbraci si sa te pregatesti ca pentru ziua maratonului.

Mai departe, poti vizualiza felul in care iti atasezi numarul pe tricou inainte sa iesi pe usa. Exersand toate acestea veti avea mai putine emotii in ziua competitiei. Cand va veni ziua maratonului vei sti exact ce trebuie sa faci deoarece ai vizualizat acele momente inainte, vei fi pregatit sa alergi! 

Articol vizualizat o data


Articole din categoria Trail Running


Adaptarea organismului in timpul mersului Adaptarea trebuie sa se efectueze treptat, prin evitarea eforturilor inutile si folosirea rationala a terenului. * La pornire se va merge mai lent. *Ritmul de deplasare va fi in functie de caracteristicile terenului. *Pe terenurile uniforme se va merge intr-un ritm ... DETALII
Beneficiile trail running-ului Se stie ca alergatul pe poteci, pe trasee montane este mai putin solicitant pentru corp decat alergatul pe asfalt. Pe trasee corpul tau aterizeaza diferit cu fiecare pas pe care il faci, ajutand la reducerea accidentarilor datorate suprasolicitarii. Alergarea pe trasee, cu variatia de ... DETALII
Hidratare la maraton Este o intreaga teorie in legatura cu hidratarea in eforturile de lunga durata. E indicat sa pornesti la cursa bine hidratat; de preferat cu izotonic, daca e vorba de un efort care dureaza mai mult de 1 ora. Rehidratarea este bine sa inceapa cam dupa 25-30 minute de efort, chiar daca nu a aparut ... DETALII
Postura corecta in timpul alergarii Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac majoritatea alergatorilor este aceea ca nu sunt preocupati de tehnica de alergare, ci doar de acumularea kilometrilor. Avand o tehnica de alergat nepotrivita iti vei supune corpul unei uzuri si oboseli inutile. Este foarte important sa te concentrezi ... DETALII

Lista comentarii

Trebuie sa fiti logat
pentru a putea adauga comentarii!